Hosting dla małej firmy – który wybrać?

Hosting dla małej firmy – który wybrać?

Nawet małe firmy potrzebują obecnie stron internetowych, a jeśli potrzebują stron, to potrzebują też hostingu. Który hosting dla małej firmy wybrać? Doradzamy!

Jaki hosting będzie najlepszy dla małej firmy?

Mała firma będzie przede wszystkim potrzebowała, aby strona była dostępna przez jak najdłuższy czas. Kluczowy będzie też czas ładowania strony, zarówno ze względu na kwestię SEO, jak i UX (User Experience). Wolno ładująca strona nie znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania w Google, a użytkownicy po wejściu na nią mogą poczuć się sfrustrowani i z powodu wolnego ładowania się witryny po prostu ją zamknąć.

Parametry, na które należy zwracać uwagę, aby upewnić się, że witryna będzie stabilna i szybka, to przede wszystkim jej uptime (czyli procent czasu w całym miesiącu, kiedy jest dostępna), a także ilość pamięci RAM i rdzeni procesora, a także rodzaj dysku. Uptime powinien wynosić 99% – biorąc pod uwagę, że w miesiącu mamy kilkaset godzin, to nawet ten jeden procent oznacza średnio kilka godzin miesięcznie, kiedy strona nie działa. Tak więc uptime 98% i mniej to już mimo wszystko za mało.

Nie trzeba wydawać fortuny – tani hosting może się sprawdzić

Ceny hostingów zaczynają się już od kilkunastu złotych rocznie, a mogą sięgać nawet wielu dziesiątek czy setek tysięcy w przypadku stron bardzo często odwiedzanych. Jeśli jesteśmy małą firmą, naprawdę nie trzeba wydawać fortuny, aby móc korzystać z dobrego hostingu. Wartą rozważenia opcją jest między innymi tani hosting od Hostinghouse.pl, który wyróżnia się nie tylko niską ceną, ale też stabilnością i szybkością.

Wynika to z faktu, że istotnymi parametrami hostingu, które wpływają na jego cenę, jest maksymalna ilość unikalnych użytkowników miesięcznie, a także maksymalna dostępna przestrzeń dyskowa. W przypadku małych firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO czy płatnymi reklamami, posiadanie maksymalnej ilości użytkowników na poziomie kilkuset tysięcy miesięcznie mija się z celem, ponieważ i tak tyle osób nas nie odwiedzi. Warto przejrzeć statystyki odnośnie do ilości odwiedzających z ostatnich miesięcy w Google Analytics lub innym narzędziu i wybrać tak, aby jeszcze mieć trochę zapasu względem dotychczasowej średniej ilości użytkowników.

Dodatkowo, małe firmy z reguły nie mają bardzo rozbudowanych stron firmowych z ogromem zakładek i blogiem, na którym co chwila pojawia się nowy artykuł, z nowymi treściami. Duża maksymalna przestrzeń dyskowa przyda się przede wszystkim dużym firmom, a także sklepom internetowym (z uwagi na dużą ilość zdjęć i innych “ciężkich” elementów) i bardzo aktywnie prowadzonym blogom. Dla małych firm lepszy może być tańszy hosting, który co prawda oferuje mniejszą przestrzeń dyskową, ale i tak nie zostałaby ona zużyta.

Dodaj komentarz