Prowadzenie konta na Instagramie samemu czy przez agencję?

Prowadzenie konta na Instagramie samemu czy przez agencję?

Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, w tym w Polsce. To nie tylko miejsce, w którym dzielą się zdjęciami i nagraniami zwykli użytkownicy i celebryci czy influencerzy, ale także różnego rodzaju firmy. W wielu branżach posiadanie firmowego profilu na Instagramie jest wręcz konieczne.

W przeciwnym wypadku trudniej jest zbudować świadomość marki i łatwiej jest zostać wyprzedzonym przez konkurencję. Pojawia się jednak jedno kluczowe pytanie: lepiej próbować prowadzić Instagrama na własną rękę, czy powierzyć to zadanie agencji social media? Odpowiedzi na nie postaramy się udzielić poniżej!

Prowadzenie Instagrama wymaga niemałych zasobów

Instagram to platforma skupiająca dużą uwagę na warstwie wizualnej. Sama treść postów, użycie odpowiednich hashtagów i inne tego typu kwestie też oczywiście są ważne, natomiast nie da się ukryć, że grafiki, zdjęcia i wideo odgrywają tutaj wiodącą rolę.

W związku z tym Instagram jest wyjątkowo trudną platformą do samodzielnego prowadzenia przez firmę, zwłaszcza, jeśli nie ma ona wyspecjalizowanego, doświadczonego wewnętrznego działu marketingu.

Tworzenie wysokiej jakości zdjęć, wideo czy grafik wymaga dużej ilości różnego typu zasobów. Czasu, wiedzy i umiejętności, programów, licencji i nie tylko. Mało która firma ma wszystko to do dyspozycji, a zatrudnienie pracowników, opracowanie struktur czy wyrobienie schematów pracy wiąże się z ogromnymi kosztami.

Dzięki estetycznemu, regularnie prowadzonemu profilowi na Instagramie firma może poprawić swoją reputację, zwiększyć rozpoznawalność marki, zaangażować obecnych klientów, a nawet zyskać nowych.

W takich branżach, jak chociażby branża odzieżowa, Instagram może wręcz bezpośrednio pobudzać sprzedaż (zwłaszcza np. wraz z ogłaszaniem nowych kolekcji bądź wyprzedaży). Dlatego też tak ważne jest, aby nie zadowalać się nieestetycznymi grafikami i rzadko wrzucanymi, nieciekawymi postami.

Zlecenie prowadzenia Instagrama agencji to oszczędność czasu i pieniędzy

Doświadczona agencja social media, a więc przykładowo https://frankandgreg.com/social-media-organiczne/instagram/, dysponuje wszystkimi zasobami niezbędnymi do tego, aby systematycznie i kreatywnie prowadzić Instagrama firmom z praktycznie wszystkich branż.

Dzięki temu firma może liczyć na profesjonalne rezultaty i brak opóźnień, bez angażowania w sprawę dużej ilości czasu czy zatrudniania dodatkowych pracowników (co wiąże się z wysokimi kosztami).

Na zlecanie prowadzenia profilu na Instagramie zewnętrznemu podmiotowi decydują się często zarówno małe, jak i średnie i duże podmioty. Niezależnie od rozmiaru firmy, odciążenie pracowników od obowiązków związanych z social media oznacza oszczędność dużej ilości czasu, który może być przeznaczony na innego rodzaju zadania.

Decydując się na dobrą agencję, cieszącą się pozytywnymi opiniami w branży, można mieć pewność, że firmowy profil oczaruje potencjalnych oraz obecnych klientów. Jednocześnie podczas współpracy pomysły i oczekiwania przedsiębiorstwa zawsze będą brane pod uwagę, dzięki czemu mimo obsługi social media przez zewnętrzny podmiot wszystkie publikowane treści będą miały aurę autentyczności.

Dodaj komentarz