Chcesz współpracować z zewnętrznym dystrybutorem muzyki? Oto, co musisz wiedzieć

Chcesz współpracować z zewnętrznym dystrybutorem muzyki? Oto, co musisz wiedzieć

Podmioty specjalizujące się w dystrybucji twórczości, a także jej promocji, mogą okazać się niezwykle pomocne dla wielu muzyków. Nie tylko tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę. Żeby jednak współpraca z nimi przebiegała bez zastrzeżeń, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Digital distributor to bardzo często agregator treści cyfrowych, a więc podmiot zatrudniający fachowców zarówno od dystrybucji, jak i działań marketingowych. Dzięki temu są one w stanie zaproponować bardzo szeroką ofertę, która w wielu przypadkach okazuje się naprawdę interesująca. Pozwala bowiem znacznie zwiększyć skuteczność prowadzonych działań.

Co warto wiedzieć o dystrybutorach muzyki?

Na samym początku trzeba dokładnie zapoznać się ze specyfiką realizowanych usług. Wszystko po to, aby mieć pewność, w jaki sposób tego typu firmy są w stanie pomóc muzykom. Do najważniejszych działań, jakich podejmuje się dystrybutor muzyki, należy dostarczanie gotowych treści do wyznaczonych serwisów streamingowych (Tidal, Spotify, iTunes etc.), pomoc w znalezieniu się na popularnych playlistach, promocja muzyki w sieci i z wykorzystaniem kontaktów (między innymi w wytwórniach), fachowe doradztwo.

Dokładna analiza oferty na pewno ułatwi podjęcie ostatecznej decyzji. Podobnie jak sprawdzenie, na czym dokładnie ma polegać współpraca. Jak będzie przebiegać i czego dotyczy. Jest to dobry moment również na ocenę ewentualnych opłat oraz kształtu umowy.

Nie można zapomnieć też o dokładnej weryfikacji konkretnych agregatorów. Pod uwagę trzeba wziąć konkretne certyfikaty oraz wszystkie elementy potwierdzające legalność prowadzonych działań. Wiele przydatnych informacji znajduje się też w opiniach publikowanych przez innych muzyków, którzy zdecydowali się na współpracę i chcą ją ocenić. Jeśli w przeszłości zdarzały się jakieś nieprawidłowości, takie opinie pozwolą je odkryć.

Nie bez znaczenia jest również doświadczenie ocenianego podmiotu. Jeśli ma on za sobą mnóstwo udanych projektów i współpracował z wieloma artystami (także tymi znanymi), znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo, że oferowane usługi rzeczywiście są wysokiej jakości.

Zwrócenie uwagi na wspomniane kwestie znacząco ułatwi podjęcie ostatecznej decyzji. Współpraca z zewnętrznym dystrybutorem może okazać się naprawdę korzystna. Dzięki niej tworzona muzyka trafia bowiem do znacznie szerszego grona odbiorców, co oczywiście będzie wiązało się z szansą na uzyskanie sporych zysków.

Dodaj komentarz