Dobra strona internetowa – dlaczego jest taka ważna?

Dobra strona internetowa – dlaczego jest taka ważna?

W teorii stronę internetową można obecnie stworzyć kilkoma kliknięciami, korzystając z jakiegoś gotowego szablonu. W praktyce jednak nie jest to dobre rozwiązanie i taka witryna może pod wieloma względami nie spełniać nawet minimalnych standardów, nie mówiąc już o wyższych wymaganiach.

Może się jednak pojawić pytanie: dlaczego wysokiej klasy strona internetowa jest taka ważna? Co sprawia, że nie powinno się zadowalać najprostszą opcją i zamiast tego zainwestować w porządny projekt i wykonanie przez ekspertów? Wszystkiego dowiecie się poniżej!

Kiepska strona nie przyciągnie klientów mimo dobrych produktów i usług

Nie ma znaczenia, co firma oferuje. Nawet, jeśli nie zajmuje się czymkolwiek związanym z kwestiami wizualnymi czy z Internetem, kiepska strona będzie źle o niej świadczyć. Przez słabą stronę należy rozumieć nie tylko taką, która zostanie zgodnie uznana przez odwiedzających za niezbyt miłą dla oczu, ale też na przykład stronę wolną.

Nie jesteśmy już przyzwyczajeni do czekania i nawet, jeśli ogółem witryna jest estetyczna i interesująca, to każda kolejna sekunda oczekiwania na załadowanie się skutecznie zniechęci do niej użytkowników. Również ważna jest łatwość nawigacji po witrynie.

Brak możliwości szybkiego znalezienia tego, czego się szuka w krótkim czasie doprowadzi do frustracji, a kursor zacznie niebezpiecznie zbliżać się do “iksa” zamykającego kartę. Niezależnie od tego, czy na przykład interesują nas strony internetowe UK, czy firma działa tylko w Polsce, tego typu podstawowe kwestie będą równie ważne (chociaż oczywiście w różnych krajach istnieją różne trendy w wyglądzie i funkcjonalności stron internetowych).

Jeśli firma skupia się na pozyskiwaniu klientów nie z sieci, a z innych źródeł (np. banerów zapraszających do znajdującej się w okolicy fizycznej placówki przedsiębiorstwa), to mimo wszystko nie powinna ignorować mocy Internetu. Za jego pomocą mogą odnaleźć biznes także ciekawi potencjalni kontrahenci, dostawcy i nie tylko.

Na słabo zoptymalizowaną stronę mało kto trafi

SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, to zespół działań zmierzających do tego, aby witryna pojawiała się wysoko w wynikach rzeczonych wyszukiwarek na interesujące frazy. Skuteczne SEO jest trudne do osiągnięcia i wymaga ogromu wiedzy, więc najlepiej tego typu zadania zlecać doświadczonym agencjom.

Niedopasowanie strony do standardów SEO może sprawić, że utknie ona w czeluściach dalszych stron wyników wyszukiwania, na które nikt już nie zagląda. Nie obejdzie się wtedy bez przeprowadzania płatnych kampanii reklamowych, aby na stronie pojawili się jacykolwiek odwiedzający.

Dodaj komentarz