Wartością dodaną dla firmy jest integracja systemu rezerwacji wizyt online z narzędziami, z których korzysta na co dzień. Dzięki temu wdrożenie nowego rozwiązania rzeczywiście ułatwia pracę, zamiast być kolejnym programem, którego trzeba się nauczyć. Zewnętrzne integracje systemu przyspieszą Twoją pracę i zwiększą jej wydajność. To odpowiedź na pytanie, jak zrobić kompleksowy system rezerwacji na stronie.
Dlaczego warto wprowadzić system rezerwacji online
System rezerwacji online jest współczesnym odpowiednikiem papierowego kalendarza, w którym trzeba ręcznie zapisywać terminy wizyt – najczęściej po kontakcie telefonicznym, którego wielu klientów nie lubi i nie ma na niego czasu w godzinach pracy. System nie wymaga bezpośredniego kontaktu, a jednocześnie pozwala na rezerwację terminu o dowolnej porze. Bez względu na to, czy akurat pracujesz, czy nie.
Oprócz tego oprogramowanie ułatwia pracę samym pracownikom. Minimalizuje liczbę błędów (kto choć raz nie pomylił terminu lub źle zapisał nazwisko w kalendarzu, niech pierwszy rzuci kamieniem). Pozwala efektywnie wykorzystać zasoby zespołu – grafik jest ułożony sensownie i pozbawiony tzw. okienek. Umożliwia skupienie się na codziennych obowiązkach, w tym jakości obsługi klientów.
Automatyzacja systemu rezerwacji online z programami, które znasz
Jeśli strona internetowa z systemem rezerwacji jest dla Ciebie nowym rozwiązaniem, możesz się obawiać o pozostałe narzędzia, z których korzystasz na co dzień. Na szczęście możesz połączyć aplikację z programami, które już dobrze znasz. Dzięki temu skrócisz wiele czynności, a tym samym oszczędzisz czas. Każde kolejne narzędzie, które wdrażasz, powinno Ci ułatwiać pracę – jeśli jest inaczej, warto się zastanowić, czy w pełni wykorzystujesz jego możliwości, a w najgorszym przypadku, czy jest w ogóle potrzebne Twojej firmie. Dobry system rezerwacji wizyt online przyspieszy Twoją pracę. Taki program możesz zintegrować z narzędziami typu:
- Zoom – program do komunikacji online, który zyskał popularność na początku pandemii Covid-19. Jeśli nadal prowadzisz konsultacje wideo, będzie Ci łatwiej zautomatyzować proces tworzenia wideokonferencji z klientami;
- Google Calendar i Google Meet – spersonalizowany kalendarz i możliwość automatycznego generowania linków do spotkań online z klientami. Dzięki temu wszystkie ważne dla Ciebie terminy będą pod ręką, a Ty zaoszczędzisz czas na ręcznym przenoszeniu rezerwacji do kalendarza, czy tworzeniu linków do spotkań;
- Stripe – zaawansowany operator płatności, z którego korzystają firmy na całym świecie. Integracja z programem pozwoli Ci otrzymywać płatności za jednorazowe transakcje, subskrypcje i karnety, jeśli masz takie w ofercie. Stripe umożliwia również wystawianie faktur i rachunków;
- Zapier – program, który umożliwia połączenia nawet ponad 3 tys. aplikacji i efektywnego wykorzystania danych, które zawierają. Integracja z systemem rezerwacji wizyt online pozwoli Ci np. przesłać na Slacka wiadomość po tym, jak ktoś zarezerwuje u Ciebie termin.
Tych możliwości jest więcej. Dzięki temu możesz dostosować system do rezerwacji online do swojej działalności – bez względu na to, czy udzielasz korepetycji, czy prowadzisz kancelarię lub gabinet psychoterapii.
Podsumowanie
Jeśli planujesz wdrożenie systemu rezerwacji wizyt online, zwróć uwagę, czy oprogramowanie można zintegrować z innymi narzędziami. Chodzi o programy, z których korzystasz na co dzień i które odgrywają istotną rolę w procesie rezerwacji (np. możliwość płatności online). Dzięki temu oszczędzisz czas, który do tej pory był potrzebny na zadania administracyjne. Przyspieszy to pracę Twoją oraz całego zespołu, ale korzyści będą odczuwać również klienci – automatyzacja powtarzalnych zadań pozwala zwiększyć jakość obsługi i wyeliminować błędy, które negatywnie wpływają na odbiór firmy.