Ważnymi specyfikacjami, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie pompy do smaru, są lepkość lub opór przepływu pompowanego produktu, dozowana objętość, ciśnienie w układzie i rozmiar beczki. Ważną kwestią jest również to, z jakim systemem, jeśli w ogóle, będzie współpracować ten rodzaj pompy do beczki. Automatyczny, centralny układ smarowania jest zwykle ustawiony na stałe, smarując jednocześnie więcej niż jedną część maszyny.
Konserwacja, koszt, utrzymania pompy do smaru
Chociaż ten typ pompy do beczki często wymaga indywidualnej konserwacji, nierzadko jest też przymocowany do maszyny, którą smaruje. Koszt posiadania centralnego układu smarowania z pompą smaru jest niższy, ponieważ nie są potrzebni dodatkowi operatorzy, a aspekt błędu ludzkiego jest praktycznie wyeliminowany. Smarownica, która jest kolejną popularną pompką do smaru, która może również działać samodzielnie, jest narzędziem używanym ręcznie.
Moc pistoletu tkwi w korpusie, a elastyczność, dzięki której można sięgnąć po części maszyny, znajduje się w długim wężu z biczem, który ma różną długość. Pompy do smaru to podstawowe produkty niezbędne w przemyśle smarowniczym, wystarczająco wszechstronne, aby pasowały do innych systemów, a także aby mogły pracować samodzielnie. Są produktem, na który popyt jest i będzie nadal w najbliższej przyszłości.
Z czego wynika specyfika pompy do beczki?
Smar to półstały środek smarny na bazie oleju stosowany do smarowania ruchomych części mechanicznych. Często jest dostarczany w beczkach 50kg lub 205L. Do ekstrakcji smaru ze zbiorników potrzebna jest pompa wyporowa, ponieważ pompa odśrodkowa wytworzyłaby tylko dziurę w płynie, a recyrkulacja mogłaby nastąpić w głowicy pompy ze względu na wysoką lepkość.
Pompowanie smaru może być wykonywane na różne sposoby, przy czym powszechnie stosowane metody to pompa perystaltyczna lub postępująca pompa wnękowa napędzana energią elektryczną. Gdyby taki rodzaj pompy do beczki był napędzany powietrzem, byłaby zastosowana pompa tłokowa napędzana powietrzem. Takie pompy mają stosunek, który jest efektywną różnicą powierzchni między tłokiem silnika pneumatycznego a tłokiem dolnego końca.
Działa to jak skrzynia biegów, co oznacza, że moc silnika napędzanego powietrzem można zwielokrotnić, aby wytworzyć duże ciśnienia potrzebne do przemieszczenia smaru. Na przykład pompa 10:1 ma efektywną powierzchnię 10 razy większą niż tłok do obsługi płynów. Pompa do smaru wymaga wysokich ciśnień, dlatego zwykle używa się pompy doprecyzowanej pod tym właśnie względem.