Jakie zajęcia pilates są najlepsze?

Jakie zajęcia pilates są najlepsze?

Prawidłowa postawa jest kluczem do zdrowego kręgosłupa i zgrabnej sylwetki. Jednak siedzący tryb życia nie sprzyja osiągnięciu tego celu. Jak więc jednocześnie wzmocnić i wymodelować sylwetkę, nie obciążając swojego ciała? Odpowiedzią jest pilates. Zobacz, na czym polega pilates i jakie zajęcia są najlepsze. 

Pilates – postaw na zdrowy kręgosłup i zgrabną sylwetkę 

Twórcą pilatesu jest Joseph Pilates, więc tak, nazwa zajęć pochodzi od nazwiska. Mężczyzna stworzył zestaw ćwiczeń, które początkowo skierowane były do sportowców po kontuzjach. Trening miał przygotować ich do powrotu do regularnych ćwiczeń i zminimalizować ryzyko ponownej kontuzji. Jak się jednak okazało, trening Pilatesa był skuteczny nie tylko wśród kontuzjowanych sportowców. Podbił także serca osób, które po prostu chciały zadbać o swoje zdrowie i wymodelować sylwetkę.

Cała idea ćwiczeń opiera się na rozciąganiu kręgosłupa oraz wzmacnianiu mięśni głębokich. Myślą przewodnią pilatesu jest holistyczne podejście do treningu ciała. Nie chodzi więc tylko o modelowanie sylwetki, ale także poprawę postawy oraz wzmocnienie mięśni. Pilates angażuje wszystkie partie mięśni, co zapewnia smukłą sylwetkę i silny kręgosłup. 

Jakie zajęcia pilates są najlepsze? 

Jak już wiemy pilates jest treningiem ogólnorozwojowym. Zajęcia łączą w sobie ćwiczenia rozciągające ze wzmacniającymi i modelującymi. Innymi słowy, pilates jest miksem między uelastyczniającą jogą, a wzmacniającymi ćwiczeniami siłowymi. Idealny trening zawiera wszystkie te elementy. 

Nie da się zaprzeczyć, że regularna aktywność fizyczna jest kluczem nie tylko do pięknej sylwetki, ale także do zachowania zdrowia. W dobie, kiedy wiele prac wykonujemy z poziomu biurka, ruch stał się niezwykle ważny. Trening pilatesu pozwala na wzmocnienie mięśni głębokich, z których nie korzystamy na co dzień. Dzięki temu ma bardzo duży wpływ na naszą postawę. Poprawią posturę i modeluje ciało. Zajęcia z pilatesu zmniejszają także bóle kręgosłupa oraz stawów. Regularne treningi pilatesu to idealny sposób na ujędrnienie ciała i poprawę zarówno samopoczucia, jak i stanu fizycznego. 

Jakie są zasady pilatesu? 

Ćwiczenia pilates to nie tylko rozciąganie i wzmacnianie. Bardzo ważnym elementem jest także oddech. Każde ćwiczenie połączone jest z oddechem. W trakcie przygotowania do ćwiczenia robimy wdech, natomiast przy wykonywaniu ruchu – wydech. Przy wydechu napinamy mięśnie, a przy wdechu rozluźniamy. Podczas treningu bardzo ważna jest również koncentracja oraz równowaga. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.