Na co należy zwracać uwagę, dzierżawiąc drukarkę?

Na co należy zwracać uwagę, dzierżawiąc drukarkę?

Dzierżawa drukarek (czy też urządzeń wielofunkcyjnych lub kserokopiarek) jest coraz popularniejsza wśród polskich przedsiębiorców. Są oczywiście wciąż firmy, które kupują tego typu sprzęt na własność, ale nie jest to już jedyna dostępna opcja. Leasing drukarek jest korzystny przede wszystkim dlatego, że pozwala potencjalnie sporo oszczędzić – firma musi jedynie opłacać comiesięczną opłatę za wynajem, a nie musi opłacać m.in. materiałów eksploatacyjnych, w razie awarii sprzętu ma też zagwarantowany jego darmowy serwis.

Jeśli zdecydowaliśmy, że dzierżawa drukarek będzie dla nas dobrym wyjściem, jest kilka aspektów, o których powinniśmy pamiętać. Warto zwracać na nie uwagę, aby mieć pewność, że wynajmiemy sprzęt na atrakcyjnych warunkach i będzie się on dobrze spisywał w naszym przedsiębiorstwie.

Pamiętaj o dobraniu typu urządzenia do potrzeb firmy

Jeśli udasz się na stronę internetową firmy, która zajmuje się dzierżawą tego typu sprzętu, czyli na przykład tutaj: http://tondruk.pl/, z pewnością szybko zauważysz, że do wyboru masz po kilka różnych modeli z każdej kategorii. W pierwszej kolejności musisz zdecydować, czy interesuje Cię zwykła drukarka, czy też kserokopiarka (monochromatyczna lub kolorowa) bądź urządzenie wielofunkcyjne.

W niektórych firmach wystarczy jedynie drukowanie, inne zaś często wykorzystują ksero lub skanują dokumenty. Warto więc dobrze się nad tą kwestią zastanowić, tak, aby żadnej kluczowej funkcji nie zabrakło. Kiedy już wybierzemy właściwą kategorię, pozostanie nam tylko zdecydować się na konkretny model. Tutaj największą rolę będzie odgrywać cena, ale ważna może też być choćby szybkość druku, szczególnie, jeśli drukujemy bardzo dużo – wolne drukowanie może znacząco utrudnić sprawne funkcjonowanie biura, ponieważ pracownicy będą musieli czekać w kolejce, aż będą mogli skorzystać z drukarki.

Sprawdź opinię o firmie wynajmującej drukarki

Jeśli nie kupujesz drukarki na własność, tylko ją wynajmujesz, musisz zwrócić szczególną uwagę na reputację drugiej strony umowy. W końcu przez cały okres dzierżawy może pojawić się potrzeba komunikowania się z najemcą, choćby w kwestii wymiany materiałów eksploatacyjnych czy serwisowania w razie jakiejkolwiek awarii.

Z tych względów dobrym pomysłem może być zapoznanie się z opiniami dotyczącymi danej firmy, a przede wszystkim tego, czy jest rzetelna, godna zaufania i czy wyróżnia się wysokimi standardami obsługi klienta. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie będziemy rozczarowani i nie napotkamy na żadne trudności podczas okresu trwania leasingu.

Dodaj komentarz