W Polsce, jak i w innych państwach UE, coraz częściej sięga się po sztuczną inteligencję. Jak się bowiem okazuje ma ona wiele zalet. Stosowana w zakładach takich jak cukiernie oraz piekarnie, wpływa ona na optymalizację funkcjonowania firmy. Umożliwia dokonywania lepszej analizy, a nawet i przewidywania, czy diagnozowania przyszłych zysków. Dlaczego warto w nią inwestować? Czym jest prognoza sprzedaży? Podpowiadamy poniżej!
Sztuczna inteligencja w gastronomii — co to?
Niestety ma jednej, powszechnej definicji, która oddałaby to, czym tak naprawdę jest sztuczna inteligencja. Bez wątpienia jednak wpływa ona na usprawnienie procesów produkcyjnych, a co za tym idzie — również i na zwiększenie dochodów firmy. Nakreśla ona najbardziej optymalną drogę postępowania oraz podejmowania decyzji. Działając wedle wcześniej zaprogramowanego algorytmu, pomaga ona m.in. w kompletowaniu zamówień, usprawnia działanie łańcuchów dostaw oraz wspiera wszelkie podejmowane w zakładzie operacje. Pomaga ona przedsiębiorcom w dopasowaniu działań marketingowych firmy tak, by przyczynić się do jak największego wzrostu zysków. Wpływa ona również na tzw. user experience, czyli lepsze doświadczenie konsumenta.
Sztuczna inteligencja w piekarniach i cukierniach — zalety
Technologia ta prowadzi do automatyzacji procesów, co wpływa na zmianę w strukturze zatrudnienia. Korzystając z niej, można nie tylko ograniczyć koszty związane z wypłatami dla pracowników, ale również i wpłynąć na jakość produktów. Maszyny zapewniają bowiem dokładniejszego, wręcz idealnego wykonania powierzonego im zadania. Tym samym przekłada się to na wzrost produktywności zakładu, co z kolei ma wpływ na wzrost przychodów firmy. W dodatku jest ona również łatwa w obsłudze oraz w trakcie wdrażania do firmy.
Sprzedaż a sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja sprawia, że usprawnia funkcjonowanie firmy, pozwalając na przewidywanie zapotrzebowania na dany produkt. Tworzona na jej podstawie prognoza sprzedaży, opiera się na działaniu innowacyjnego algorytmu. Pozwala on na jak bardziej optymalne zarządzanie procesami produkcyjnymi, zarządzaniem zamówieniami oraz sklepami. Uwzględnia ona czynniki takie jak: dostawy, zwroty, braki magazynowe, a nawet i anomalie pogodowe, które mogą mieć wpływ na ilość zamówień. Korzystając z niej, firma jest w stanie sprostać potrzebom konsumentów oraz ograniczyć straty do minimum. Technologia ta zabezpiecza bowiem przed ewentualnymi nadwyżkami produkcyjnymi, które w efekcie prowadzą do strat pieniężnych. Produkowane jest wyłącznie tyle chleba czy wyrobów cukierniczych, które zakład jest w stanie sprzedać.